پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226986
اعطاي ۸ هزار ميليارد تومان وام کم‌ بهره با وثيقه نامعتبر به 30 نفر در بانک سرمايه
تاریخ انتشار : 1395/08/20 10:30:57
نمایش : 1000
رئيس فراکسيون فرهنگيان مجلس گفت: از ذخيره صندوق فرهنگيان در بانک سرمايه به 30 نفر در مجموع 8 هزار ميليارد تومان وام کم بهره با وثيقه نامعتبر داده شده است يعني به طور ميانگين به هر نفر 300 ميليارد تومان وام کم بهره‌ داده شده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيد حسين نقوي حسيني رئيس فراکسيون فرهنگيان مجلس شوراي اسلامي امروز در نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها در خصوص وجود تناقض در اظهارات برخي مسئولين نسبت به معوقه بودن يا فساد در صندوق ذخيره فرهنگيان اظهار داشت: اين فاجعه‌اي که در صندوق ذخيره فرهنگيان اتفاق افتاده به اين جهت ناراحت کننده است که حقوق معلمان کشور است؛ معلماني که براي مردم بسيار قابل احترام هستند. 

وي يادآور شد: اين صندوق از حقوق معلمان تأمين مي‌شود؛ بنده و همسرم معلم هستيم و ماهيانه از حقوق ما برداشت و به صندوق واريز مي‌شود.

رئيس فراکسيون فرهنگيان مجلس تصريح کرد: هر جا که فساد و تخلف رخ دهد، ناگوار است اما در صندوق ذخيره فرهنگيان ناگوارتر است چرا که با عرق جبين معلمان اين ذخيره بدست مي‌آيد.

وي تأکيد کرد: ذخيره اين صندوق در بانک سرمايه به 30 نفر در مجموع 8 هزار ميليارد تومان وام داده شده است؛ يعني به طور ميانگين به هر نفر 300 ميليارد تومان وامي کم بهره و بدون وثايق معتبر داده است؛ به عبارت ديگر برگشت پولي که بدون وثيقه معتبر داده مي‌شود، معلوم نيست.

نقوي حسيني متذکر شد: وقتي بدون وثيقه و يا وثيقه غيرقابل مطمئن وام مي‌دهيم يعني اينکه انتظار برگشت آن را نداريم و به اين جهت مي‌گوييم اين اختلاس است؛ چرا که شما مسئول بانک هستيد و به رفيق، هم خط، هم فکر خود يا خانواده خودت وام چندصد ميلياردي مي‌دهي که معلوم نيست اين وام برگشتي داشته باشد.

رئيس فراکسيون فرهنگيان مجلس بيان داشت: اين اختلاس است و نمي‌شود گفت معوقه بانکي؛ چرا که آگاهانه اين کار را انجام مي‌دهي و اين به روحيه معلمان بسيار لطمه وارد کرده و خسارت مالي نيز به آنها وارد کرد.

وي گفت: اميدواريم با اين تصميمي که دولت گرفته و مصمم به برخورد است اين موضوع را بررسي کند و مطابق بيانات معاون اول رئيس جمهور عمل شده و برخورد قاطع با آن صورت گيرد و اموال معلمان و فرهنگيان به سر جاي قبل خود برگردد. 

نقوي حسيني تصريح کرد: بنده با جمله اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهور واقعا موافق هستم و اين جمله درستي است که گفت فساد ، فساد است و اصلاح طلب و اصولگرا و هم خط من و غير هم خط من ندارد.

منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html